Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinje`s prosjekter!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Litt lenge siden det har skjedd noe her.Stresser ikke akkurat heller da Planen denne uken er å få laget nye dørpanelere.Slik at jeg får montert Focal høytalerene.Har tenkt å sette bort jobben,da jeg ikke er så stødig på støping.Ei heller så tolmodig når det kommet til pussing og slikt.

Ellers grubler jeg endel på om jeg skal gå for Dynabel eller Ground Zero monoblokk.
    Er nok endel forskjell i kvalitet men også litt på ytelsen. Prismessig er det meget stor forskjell.Så er veldig i tvil om det er verdt de ekstra pengene.Noen som har noen gode råd? Har tenkt å kjøre i 0,75 ohm eller 1,33 ohm.

kandidatene:

Dynabel BF8701 http://www.mamut.net/dynabel/subdet729.htm

Ground Zero 1.10000spl-hc http://www.magnatuning.ro/en/product...ier-11000W-RMS
    Last edited by Vinje; 26-04-2010, 01:54.

Comment

Ground zero, står i stil med subbene
      Men nå vet jeg ikke pris på den blokka da,men regner med den koster endel mer enn dynabel..

Comment

ja,tenker litt sånn jeg også,men er veldig i tvil om hvor stor forskjell det egentlig er kvalitetsmessig..Prisen er ikke klar enda,da GZ forsterkeren ikke er tatt inn og lagerført av Ice audio enda.Men sånn grovt regnet/tippet kan man nok nærmest få 2 slike Dynabel forsterkere for prisen av en GZ.

Comment

men da er jo valget egentlig ganske lett da

Comment

Nja,vet ikke helt.Vil jo ha den løsninga som gir mest mulig morrofaktor

Comment

2 stk bf8701 er vell masse morrofaktor?

Comment

Det hadde nok vært skummelt villt, men har jo ikke strøm til så mye mer enn 1 av de

Comment

Da er bilen levert hos planet Hifi. Så nå skal dørpanelene bygges om. Planen er å ha 3 stk Focal 165krx2 Foran og et sett av samme type bak. Planen var å ha alle 4 foran, men dette lar seg nok ikke gjøre pga av plasseringen og plass. Mellomtonene vil danne en "trekant" helt fremme i døren. Diskantene blir vel noe lignende øverst på døren. Ikke helt enkelt å planlegge dette, da både diskantene og midbassene er relativt store og bygger ut mye. Blir nok meget bra når dette er ferdigbygd. Gutta på planet hifi pleier å gjøre en meget god jobb
                  Last edited by Vinje; 27-04-2010, 21:57.

Comment

Originally posted by GENEXXA
                    Hva må du ut med for og få de til og bygge om dørpanelene for deg?
                    Penger... Ikke tomflasker
                    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

• Er ikke helt avklart enda, da det kommer litt ann på hvor mye jobb det egentlig blir. Men om du tar kontakt får du sikkert en prisantydning av de

Comment

• Ja,det blir nok litt tungvindt ja. Men er jo flere firma som driver med slikt rundt omkring i Norge. Vurderte å prøve meg selv jeg også, men er ikke den mest tolmodige typen. Så jeg la det fra meg. Er ganske nøye på finish og at det blir bra.Så da blir det nok lite aktuelt å prøve selv på dette prosjektet.

Comment

• Her bli det mye tekst å lite bilder gitt Det må vi gjøre noe med. Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av hvordan døtrekkene var før ombyggningen begynte.Da blir det litt lettere å sammenligne, når jeg får igjen bilen. Bilen skal være ferdig i midten av neste uke. Så da er det bare å hente den, samt ta noen bilder. Dørpanelene man ser på bildene nedenfor er det også Planet Hifi som har laget. Det står her montert Focal 165k2p foran og bak. De nye settene jeg har handlet i år er altså oppfølgerene av de jeg hadde i fjor. Altså Focal 165krx2. Tøffere design og et par hakk bedre lyd syns jeg.

Høyre dør foran

Høyre dør bak

Venstre dør bak

Venstre dør foran

Comment

• Har handlet en plate til med mdf i dag.Så skal fortsette med kassen i helgen.Blir doble vegger rundt hele kassen,utenom sideplatene.Da dette er korte flater som er stivet av godt og kommer også i klem mellom hjulhusene.Vurderer å slenge på en platebit til på toppen der elementene skal være. Men om det er nødvendig med hele 3 platebiter på toppen er en annen sak.kommer bilder etterhvert tenker jeg
                            Last edited by Vinje; 30-04-2010, 00:31.

Comment

• Jeg har sansen for at du velger å ha sett i bakdørene as vell. Bare et lite spørsmål. Er det du som valgte å ha diskantene i bakdørene så langt nede? Er det for at ikke lydbildet skal "forstyrres" ifh framme?
                              Dette var noe som falt i god smak hos meg... Kjører du en 2 kan på de 4 setta,eller en 4 kan.?
                              No Windows-crap,just Mac Power

Comment

• Jeg måtte ha et sett bak også.Hørte jo ikke hvilken musikk jeg spillte når jeg satt bak selv. Diskant plasseringen er ikke helt optimal nei.Men det ble gjort slik fordi det var det enkleste og krevde ikke mye hodebry og arbeid. Skulle gjerne hatt den øverste på døren,men da blir det en del ombyggning igjen. Får se hvordan det blir etterhvert tenker jeg.Enten blir det slik,elllers blir den flyttet ved en senere anledning.Prøvde en periode en 4 kanaler og et par 2 kanalere senere da jeg hadde det slik. For da kunne jeg bruke kun settet foran når jeg kjørte alene.
                                Last edited by Vinje; 01-05-2010, 19:24.

Comment

Working...
                                X